Neexistují fakta, pouze jejich interpretace, říká Nietzsche. Tenhle citát ocení filozof i člověk z reklamy a marketingu, ten ještě víc. Ve výzkumech trhu fakta-data existují, ale jsou dnes natolik dostupná a všudypřítomná, že je přestáváme vnímat a tak pro nás skutečně přestávají existovat. Interpretace přivádí data k životu, dává jim formu a nechává data mluvit, ohromovat, nudit, provokovat, svádět a zavádět.
Psali jsme už o výstavě, která probíhá v Long Tale Café: požádali jsme vybrané designery, aby se reprezentativního vzoku Čechů, prostřednictvím Panelu Perfect Crowd, zeptali na to, na co se jich vždycky zeptat chtěli. Designeři se zeptali, Češi odpověděli, designeři dostali data a my jsme je požádali, aby data skrze infografiku přivedli k životu.
Designeři použili rozdílné přístupy ke zpracování dat: od precizní a čisté infografiky (Honza Šabach) k hravému a ironickému komentáři výsledků (Yinachi).
Výstava je pro mě osobně krokem na cestě vedoucí ke spojení dvou světů: světa dat a analýzy a světa intuice a imaginace. (Ve skutečnosti jsou tyhle dva světy dávno propojené, ale my mezi ně rádi rýsujeme dělící čáru).
Podívejte se na jednotlivé práce tady na našich stránkách: