"Pro marketéry je dnes lepší číst Žižeka než Kotlera -to je jasný:)," říká Tomáš Hrivnák v komentáři k minulému příspěvku.
A jasný to je, Žižeka potřebujeme, poněvadž potřebujeme třetí pilulku:
Morpheus nabízí Neovi dvě pilulky, jako vstupenky do dvou světů. Červená pilulka je brána do reality za hranicí iluze a druhá, modrá, znamená návrat do iluzorního ale bezpečného světa. Žížek chce třetí pilulku: "Co je třetí pilulka? Rozhodně to není žádná transcendentální pilulka, která nám umožní nějakou umělou a fast foodovou náboženskou zkušenost…je to pilulka, která mi umožní vnímat ne realitu za iluzí, ale realitu v iluzi samotné…"
Fikce je skutečnější než realita za hranicí iluze. Realita za hranicí iluze má jenom málo společného s tím, jak jdeme dnem od rána do večera, jak se oblékáme, jíme, nakupujeme a jak toužíme. Toužit nás učí filmy, TV a reklama.
Kde najít třetí pilulku? Jen těžko v knihovničce publikací vydaných nakladatelstvím Grada. Žížek sám je silná třetí pilulka. "Elvis kulturních studií", skutečný filozof dneška, šílenec, marxista a manýrista, který nenudí: "My God, I'm thinking like Melanie now! You know what I'm thinking? I want to fuck Mitch…" A ten nádhernej, východoevropskej přízvuk – "aj vant d féérrrd pyl".