Asi 130.000 nás na Facebooku je. (Minule jsem to někde napsal špatně; tvrdil jsem, že to je 180.000, ale možná, že už je to v tuhle chvíli pravda…). Informace o Češích na Facebooku mám od Blaka Chandleeho, který je prezentoval na konferenci Londýn v Praze. Zde je celá Blakeova prezentace:
Pokud jde o reklamu, je hlavním cílem Facebooku umožnit integraci značek a reklamy do našich konverzací. Slovo "umožnit" je tady důležité – my samotní, uživatelé Facebooku, integrujeme značky do konverzací tím, že přidáváme komentář k reklamám (pozitivní i záporný), stáváme se "fanoušky" značek atd. Facebook je tak tím pravým místem pro značky, které jsou skutečně zajímavé/užitečné/zábavné, viz. (zase) třeba Kofola.
Zatím je český Facebook malá a poměrně homogení komunita, viz. ten jednoznačný odpor k "oranžové republice" a různé anti-paroubkovské skupiny. Takové aktivity se, podle mého názoru, míjí účinkem – pokud by chtěl člověk vážně věci změnit a zastavit oranžovou tsunami, měl by jet osobně agitovat do hospod na Ostravsko, místo toho, aby kázal na Facebooku lidem, kteří jako by mu (sociálním postavením a politickými názory) z oka vypadli.
Populace českého Facebooku ale rychle roste a třeba jednou doženeme Kanadu, kde je na Facebooku víc než 30% populace. Pak budeme zase všichni spolu – doktor vedle montéra – pěkně virtuálně, tak jako jsme spolu kdysi spolu sedávali po hospodách.
Pokud máte zájem o Blakovu prezentaci, napište a já vám ji pošlu.